•  
  •  
 

Polish Title

Nadzieje na powrót turystyki w Indiach po pandemii

Author ORCID Identifier

http://orcid.org/0000-0002-2139-9255 Saxena Sanjeev Kumar

Abstract

In post-pandemic India the recovery in tourism has become known as ‘revenge’ meaning revenge on the disease. It is tourism due to the desperation to travel, especially in the current scenario in which those who have been confined to their homes have grown tired of being trapped there. The restless mood caused by the ongoing pandemic reached its peak and it is possible that this will eventually help in bringing back a rapid return to tourism. To analyze the travel intentions of potential tourists after the current pandemic ends, an attempt has been made to make an analysis of tourism in India to find out how Covid-19 is impacting on people’s lives and how willing they are to participate in tourism again.

Polish Abstract

W Indiach po złagodzeniu długotrwałych obostrzeń pandemicznych zaobserwowano zjawisko odradzania się podróżowania, znane pod nazwą turystyki zemsty (ang. revange tourism), traktowanej jako szczególny odwet na chorobie. Obserwowana dzisiaj potrzeba podróżowania wynika z desperackiej chęci odreagowania poczucia zmęczenia i uwięzienia we własnych domach. Niepokój wywołany pandemią osiągnął apogeum i możliwe jest, że przyczyni się do wznowienia ruchu turystycznego. W celu przeanalizowania intencji potencjalnych podróżnych podjęto próbę zbadania branży turystycznej w Indiach pod kątem wpływu COVID-19 na życie ludzi i ich chęci ponownego udziału w turystyce.

Keywords

tourism, Covid-19, hospitality industries, tourist intentions

Polish Keywords

turystyka, COVID-19, przemysł hotelarski, intencje turystów

References

Ajzen, I. (2005). Attitudes, personality and behavior. 2nd ed. Berkshire: McGraw-Hill Education.

HVS Research Analysis (2020). Covid -19, impact on the Indian hotels sector. Article on global impact on GDP growth, MF, Rabo Research, Macro bonds. Retrieved from http://bwhotelier.businessworld.in/article/COVID-19-Impact-on-the-Indian-Hotels-Sector-AReport-by-HVS/10-04-2020-188770/ (19.04.2021).

Scully, J. ( 2001). NMS. National medical series for independent study: Psychiatry. 4th ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.

Sekaran, U. (2006). Metode penelitian untuk bisnis. Jakarta: Salemba Empat.

Wachyuni, S.S., Kusumaningrum, D.A. (2020). The effect of COVID-19 pandemic: How are the future tourist behavior? Journal of Education, Society and Behavioural Science, 33 (4), 67–76 https://doi.org/10.9734/JESBS/2020/v33i430219

First Page

197

Last Page

213

Language

eng

Share

COinS